прокляття визнання
the damnation of recognition (1962)
навіть генії іноді
пролітають,
талант, курва, завжди
продатися може.
обережно, хлопці,
визнання досягається тяжко,
а позбутися його неможливо.
пам’ятайте, чим ви жили в холодних своїх кімнатках,
і знайте, що боги були до вас прихильними.
а натовп насправді нічого не вирішує,
втім, як і ви самі.
смерть мухи у траві на маріпоза авеню
the death of a bee in the grass along mariposa avenue (1962)
муха впала, муха приречена, в муках буде вмирати.
цокання годинника стосується всіх без винятку.
спитий художник із 309-го не більш кінчений,
ніж Господь, котрому врешті-решт світить карколомне падіння
з його понадбіблійних висот,
у той час як радісні алканиги спускатимуться на схід
п’ятою вулицею у вічність,
під звучання моцартівського концерту для фортепіано,
мов тигри, що стрибають на падаль.
муха впала, вона проклята і приречена на муки,
як і ми,
і на життя припадає — мить:
трава, брунька
і сусідка, що проходить повз.
я зустрів жінку
i met this woman (1971)
я зустрів жінку,
й вона сказала:
ти справді огидний,
і почала видавлювати мої чиряки.
вона давила їх, де б ми в цей час не були:
у машині, в магазині, в ліжку чи в парку.
в перервах ми кохалися.
я позбувся чирок перш ніж
втомився від любові.
що ми будемо тепер робити? —
запитала вона.
трахатися — відповів я.
потім вона почала висмикувати щипчиками
волосся
із моїх вух і носа, навколо очей, із брів
і задниці.
ми покінчили з волоссям.
чим ми тепер будемо займатися? — запитала вона.
трахатися — відказав я.
я позбувся чирок і волосся перш, ніж любов скінчилася.
вона спакувала свої речі і звалила
цієї ночі,
після того, як вичистила сірку
з моїх вух.
надзвичайна жінка.
всю мою любов лишаю їй
(А. М.)
all the love of me goes out to her (1969)
добре озброєний аргументами у відповідь Папі,
йду своєю дорогою поміж кволих людей
аби знайти причини для моєї смерті і мого життя;
цей день чудовий для тих, хто любить дні —
а для тих, хто чекає на ніч,
як я чекаю, цей день — лайно,
а лайно належить спускати у каналізацію,
і я відчиняю двері невеличкого кафе
й офіціантка в темно-синьому
підрулює так, наче я замовив її.
«три фазанячих ніжки», — повідомляю, —
«філе курчати і дві пляшки нормального французького вина».
вона відвалює,
погойдуючись у своєму синьому,
я віддаю їй всю свою любов,
та це безнадійно,
я нидію, витріщаючись на кімнатні рослини,
кажу їм подумки:
чи можете ви любити мене?
чи може тут щось трапитися?
чи мають тротуари конче бути тротуарами, чи мають генерали
і надалі подумки реготати,
чи повинна завжди тривати
відсутність правди?
я дивлюся ліворуч і бачу хлопця, який длубається в носі,
розмазуючи здобуте по
стільцю, точно — думаю я — ось твоя правда
і ось твоя любов:
шмарклі, що засихають на стільці впродовж
гарячих ночей коли пекло підіймається і просто-таки
тріскотить навколо
тебе.
рослини, — кажу — чи ви можете?
і відриваю шматок листка, подібного слонячому вуху,
і стеля розвалюється на тріски,
рай це сходи донизу,
офіціантка підходить і питає:
«це все, сер?»
і я кажу «так, дякую,
цього достатньо».
скан-копії оригіналів рукописів взято звідси: http://savebukowski.org/manuscripts/manuscriptsUncol.php |